سفرها

سفرهایی که دوست دارید تجربه کنید

سفرها

سفرهایی که دوست دارید تجربه کنید

ما در ادامه سعی خواهیم کرد سفرهایی که تجربه عالی به شما میدهد را معرفی کنیم

طبقه بندی موضوعی
  • ۱
  • ۰

هیچی مثل یه گردش عصرگاهی در کنار رود سن نمیتونه حال و هوای مارو عوض کنه ه کی با هر سلیقه ای که به فرانسه بره، حتما با کلی خاطره به خونش برمیگرده تاریخچه پرمغز، بناهای تاریخی و آثار قدیمی، قلعه‌ها و آثار معماری باشکوهی را ببینید که همگی نشانی از فرهنگ غنی این کشور بی‌نظیر هستند.

هزینه‌ی اقامت در فرانسه

هزینه‌ی اقامت در مسافرخونه ها در حدود شبی ۱۵ تا ۴۰ یورو میشه و بستگی داره که کدوم شهر رو برای اقامت انتخاب کنید. قیمت‌ها در پاریس بیشترن  اتاق‌های خصوصی مسافرخونه ها شبی ۷۵ یورو و بیشتر، هزینه داره. هزینه‌ی اقامت در هتل‌های ارزون قیمت از شبی 60 یورو برای یک اتاق دوتخته شروع می‌شود. هزینه اقامت در اطراف پاریس، بوردو و ریوریای فرانسه، کمتر است. یکی دیگر از گزینه‌هایی که برای اقامت می‌توانید مد نظر داشته باشید، اجاره‌ی اتاق یا آپارتمان است. برای شهرهای گران‌قیمت مثل پاریس، این انتخاب بهتری خواهد بود.

هزینه‌های جا‌به‌جایی در فرانسه

بهترین راه برای رفت و آمد در فرانسه استفاده از قطاره قطارهای شبانه ارزونتر هستند و در عوض قطارهای سریع‌السیر بسیار گران هستند و در حدود ۹۰ یورو قیمت دارند. سیستم‌های حمل‌و‌نقل محلی نیز قابل اطمینان هستند و برای هر مسیر در حدود ۱ تا ۳ یورو قیمت دارند. هزینه‌های رفت و آمد از فرودگاه تا مرکز شهر و برعکس نیز معمولا مقرون به صرفه هستند. برای مسیر فرودگاه شارل دو گل تا پاریس باید ۱۲ یورو بپردازید. کرایه‌های تاکسی‌ها معمولا بالا هستند؛ پس تا جایی که برایتان امکان دارد، از تاکسی استفاده نکنید.

هزینه خورد و خوراک در فرانسه

تهیه‌ی غذا در فرانسه برایتان بسیار ارزان‌تر تمام می شود تا غذا خوردن در رستوران. در گوشه و کنار شهرها، مغازه‌های مختلف فروش نان، انواع پنیر و گوشت و فرآورده‌های پروتئینی دیده می‌شوند. خرید مواد خوراکی و ترتیب دادن یک گردش چند ساعته، در فرانسه بسیار رایج است. شما می‌توانید ناهارتان را خودتان تنها با پرداخت ۱۰ یورو برای دو نفر تهیه کنید که شامل نوشیدنی نیز می‌شود. ساندویچ‌های نیمه‌آماده نیز در فروشگاه‌ها به وفور یافت می‌شوند که در حدود ۴ تا ۷ یورو قیمت دارند. اما غذا خوردن در رستوران برای هر وعده، چیزی در حدود ۲۰ تا ۳۵ یورو برایتان هزینه خواهد داشت. هزینه‌ی تهیه‌ی مواد خوراکی برای یک هفته در حدود ۴۵ تا ۶۵ یورو خواهد بود

در فرانسه از فروشگاه‌های محلی، خرید کنید

دوست دارید یک غذای لذیذ محلی را امتحان کنید؟ پس همان کاری را انجام دهید که خود فرانسوی‌ها انجام می‌دهند. سری به بازارهای محلی بزنید، ماهی و پنیر و نان و سایر مواد مورد نیاز را تهیه کنید. به جای رستوران رفتن، خودتان دست به کار شوید و یک غذای لذیذ فرانسوی درست کنید. این کار، هزینه‌های شما را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 

در فرانسه برای رفت و آمد از قطار استفاده کنید

مسافرت با قطار در اروپا بسیار ارزان‌قیمت است و البته یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای سفر به اطراف فرانسه است. خطوط TGV یا قطارهای سریع‌السیر کمی گران هستند اما سایر قطار‌ها هزینه‌های کمتری دارند. به علاوه اگر بلیط‌های اعتباری Eurail تهیه کنید، می‌توانید هزینه‌های خود را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید.

 

از سرویس‌های اشتراک گذاری وسیله‌ی نقلیه، استفاده کنید

اگر برنامه‌ی سفرتان انعطاف‌پذیر و قابل تغییر است، می‌توانید از این سرویس‌ها با نام BlaBlaCar استفاده کنید. از این وسایل نقلیه می‌توانید برای سفرهای بین شهری استفاده کنید. از مزایای این کار علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه‌ها این است که می‌توانید با فرهنگ و زندگی عامه‌ی مردم از نزدیک آشنا شوید. راننده‌های این سرویس‌ها کاملا تاییدشده و قابل اطمینان هستند.

تور فرانسه

  • ۹۵/۰۹/۱۵
  • نازنین درخشش